Jdi na obsah Jdi na menu
 


Do Uhřic přes Koryčany

30. 11. 2010

První adventní neděli místy s lehkým popraškem prvního sněhu jsme vyrazili „Dlouhým kulatým“, jak se přezdívá brněnskému motorovému vozu M 286.1032/851.032-3 na okružní jízdu po našich opuštěných lokálkách s jasným cílem dojet do Uhřic u Kyjova. Budoucnost zbylého úseku ždánské trati je více než nejistá, takže nebylo na co čekat, teda kromě řádsky zpožděného EC 345 Avala Praha-Bělehrad, která vezla dobrou třetinu naší výpravy. Každopádně jsme šťastně vyrazili za spěšným 1723 přes Židenice do Nemotic. Na letos 102leté regionální dráze do Koryčan se podařilo několik hezkých fotozastávek, kromě tradiční u domečku zastávky z roku 1949 v Mouchnicích jsme udělali jednu místopisnou o pár desítek metrů dál. V Koryčanech také nastal první historický okamžik a to premiérová návštěva motorového vozu řady 850/851 na téhle trati. Návrat na vlárskou dráhu byl zpestřen „křižováním“ s brněnskou 850.015 v Nemoticích. Věřím, že trasa jednokolejkou přes Strážnici byla příjemnější variantou než koridorem. V Hodoníně k nám přistoupil pan Ivan Vaško, který v momentě, kdy se kola odvalila přes výměnu na hodonínské straně mutěnské spojky zkompletoval seznam jím projetých tratě celé železniční sítě bývalého Československa v podobě, v jaké byla známa v posledních přibližně 30ti letech. Ovšem ještě před tímto druhým historickým momentem jsme celou spojku, která umožňovala přímou jízdu vlakům z Kyjova do Hodonína již v roce 1964 a je stále ve výborné kondici řádně projeli a nafotili. Po odhlášce pravidelných motorových osobních vlaků jsme vyrazili do Čejče a dále na ždánskou trať. Formou zvláštního motorového rychlíku jsme dorazili závratnou traťovou rychlostí do úvraťové stanice Klobouky u Brna, kde motorák zapózoval u staniční budovy i výměn a jelo se dál bez zastávky směr Uhřice, protože nás tlačil nejen čas, ale i čím dál větší tma, díky které ovšem vznikly neopakovatelné snímky večerního spoje Čejč – Uhřice, který přijel do mírně zasněžené dopravny lehce po půl páté. Dál už to ovšem nešlo. Koleje ze zrušené a odprodané části lokálky pomalu mizí, Želetice a Ždánice jsou vytrhané úplně a je jen otázka času, kdy se místa, kterými ještě nedávno projížděly naleštěné pýlštyky změní v remízky, kde  jenom o něco kamenitější podloží než u těch ostatních a zapomenutý kilometrovník bude připomínat víc než stoletou etapu železnice v tomto regionu. V čase 15,59 hodin jsme opustili potemnělé Uhřice a po nezbytné zastávce v Kloboukách jsme pomalu vyrazili do Čejče. Pevně věřím, že v 16,53 hodin nenastal ten den již třetí historický moment a my jsme nebyli posledním vlakem, který odbočkou Čejč opustil Ždánku nadobro!    

Obrazek

foto Veronika :)

 

Náhledy fotografií ze složky Do Uhřic přes Koryčany

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Konec

(Olin, 6. 4. 2011 7:16)

Jo jo, také si myslím, že to byl poslední vlak do Uhřic u Kyjova.
Olin Machala