Jdi na obsah Jdi na menu
 


Významné data v historii železnice na Kyjovsku

bude průběžně aktualizováno

Trať 256 Čejč-Ždánice

15.září 1908 - Zahájení nákladní dopravy

6.února 1909 - Zahájení osobní dopravy

9.června 1970 – Živelná katastrofa-zničení části tratě mezi Dražůvkami a Želeticemi

23.května 1998 - Zastavení osobní dopravy

10.října 2006 - Zrušení úseku Uhřice u Kyjova-Ždánice(nabytí právní moci 25.10.2006)

14.října 2006 – „Poslední“ vlak ve Ždánicích T 466.0007+ 020.142(Btx761)+022.005(BDdtx).

Trať 257 Kyjov-Mutěnice

2.června 1900 - Zahájení veškeré dopravy

1964 – Vybudování mutěnické spojky

12.prosince 2004 - Zastavení osobní dopravy

20.září 2008 - M 286.1032/851.032-3 - poslední vlak na 257 - č.62937

30. dubna 2009 - Zrušení trati

Trať 330 Břeclav- Přerov

úsek Rohatec - Moravský Písek (km 111.26 až 124.41, délka 13.14)

1.května 1841 - Zahájení veškeré dopravy

31.března 1985 - Změna trakční soustavy – elektrizace - ČSD/ČSD - 25 kV/50 Hz

Trať 340 Brno – Uherské Hradiště 

10.října 1887 - Zahájení veškeré dopravy Kyjov - Kyjov zastávka (mimo) – po začátek současné přeložky Vlkoš

20.července 1884 - Zahájení veškeré dopravy

Kyjov zastávka (mimo) - Vlkoš {přeložka} (km 65.4 až 70.15, délka ~4.75)

7.listopadu 1941 - Zahájení veškeré dopravy na přeložce Vlkoš

Vlkoš - Bzenec

20.července 1884 - Zahájení veškeré dopravy

Bzenec - Bzenec (mimo) (km 77.69 až 80.22, délka 2.53) společně s tratí Bzenec-Moravský Písek

20.července 1884 - Zahájení veškeré dopravy 

Bzenec (mimo) - Veselí nad Moravou (km 80.22 až 87.82, délka 7.59) od odbočky tratě na Moravský Písek

1.června 1887 - Zahájení nákladní dopravy  

4.června 1887 - Zahájení osobní dopravy  

Trať 342 Bzenec-Moravský Písek

20.července 1884 - Zahájení veškeré dopravy

13.května 1938 - Zahájení veškeré dopravy na nové třetí koleji

Trať Nemotice-Koryčany

1.června 1908 - Zahájení nákladní dopravy

1.dubna 1920 - Zahájení osobní dopravy

31.května 1980 - Zastavení osobní dopravy

Vlečky

Dubňany-ÚZ Šardice (3,8 km)

1964 – vybudování vlečky

30. prosince 1992 – poslední pravidelný vlak Pn 64889 vedený lokomotivou 735.271 

září 1993 – uzavření vlečky

leden 1994 - kompletní snesení vlečky

Vlkoš-Kelčany (3,5km)

1892 – zbudování vlečky

1966 – snesení vlečky kromě poslední 600 m

Zdroj: Historie železničních tratí, © Pavel Sekera,www.ratiskovka.com,                   

         Tulák po drahách č.54

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář